חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חופשת ירח דבש ביוון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אגרות חוב ייעוץ פיננסי שוק ההון הנפקות

נושא המאמר: מטרות דירוג אגרות חוב בישראל
מאת: לילי איילון   שמור מאמר למועדפים

מטרות דירוג אגרות חוב בישראל

דירוג אגרות החוב (להלן - האג"ח) מהווה חוות דעת מקצועית לגבי ההסתברות ליכולתה של החברה לשלם את הקרן והריבית במועדם. כמו כן, הדרוג מהווה מעין מסגרת המבטאת את הסיכון היחסי בהנפקה לעומת ניירות ערך אחרים.

הייחוד בדירוג הינו, ההתמקדות בהסתברות החזר החוב- הקרן והריבית ללא כל התייחסות למחיר ני"ע, לריבית המשולמת עליו, לסחירות או לכל תכונה אחרת.

על מנת לחזות את יכולת החברות לעמוד בתשלומים במועד, חברות הדירוג מבצעות בדיקה מעמיקה של החברה וזאת במטרה להגדיר את הגורמים האסטרטגיים הקשורים לחברה ולזהות סיכונים קריטיים לגבי יצירת תזרימי המזומנים. בדרך כלל הדירוג של חברות הדירוג מתבסס בי השאר על הענף בו פועלת החברה.

דירוג האג"ח מסייע למשתמשים במספר תחומים וביניהם:

1. הדירוג מהווה כלי חשוב בקבלת ההחלטות לגבי רכישת ניירות ערך, ובמיוחד במדינות שבהן מחייבים משקיעים מוסדיים להשתמש בדירוג אג"ח.
2. יכולת השוואה מקצועית ואובייקטיבית של אג"ח מסוימות לעומת אחרות.
3. ככל שהאג"ח דורג גבוה יותר, כן הוא נזיל יותר – מהווה כלי למשקיעים המעוניינים בתיקים נזילים.
4. חברות עם דירוג גבוה נהנות מתשלומי ריבית נמוכים יותר למשקיעים.
5. ככל שהדירוג גבוה יותר, קל יותר יהיה לחתם למכור את ניירות הערך ועלות ההנפקה למנפיק תהיה נמוכה יותר.

סולם הדירוג הינו פשוט ביותר ומכיל לכל היותר 4 סימנים (אותיות, ספרות, מינוס ופלוס).

סולם הדירוג הנפוץ ביותר בעולם נקבע על ידי Fitch Investors Service ב-1992 ונמכר ל-Standard and Poor's ב-1960. שש הדרגות הגבוהות ביותר בסולם זה הינן B, BB, BBB, A, AA, AAA ואילו הדרגה הנמוכה ביותר היא D. לעיתים משתמשים גם בדרגות ביניים ע"י סימני הפלוס והמינוס, לדוגמא A+, A, A-.

סולם דירוג נוסף, הינו סולם הדירוג של חברות Moody's, השונה במקצת בצורה ובסדר האותיות וכן מתבסס גם על הספרות 1,2,3 במקום סימני הפלוס והמינוס. לדוגמא, דירוג BBB+ של P&S הינו דירוג Baa ב-Moody's.

בנוסף לדירוג הבסיסי הנ"ל ישנן צורות חלוקה נוספות, שלהן משמעות רבה. למשל, ישנה חלוקה בין ני"ע בדרגת "השקעה" (Investment Grade) לבין ני"ע בעלי אופי ספקולטיבי. ברוב הארצות אג"ח בדירוג BBB ומעלה נכללים ב"דרגת השקעה". המשמעות של חלוקה זו היא רבה, כיוון שהמשקיעים המוסדיים בד"כ מגבילים את עצמם לאג"ח ב"דרגת השקעה" בלבד ויש ארצות שבהן קיימות הגבלות כאלה ואחרות מטעם הרשויות.

ראוי לציין כי בכל העולם קיים שוק נרחב לאג"ח בדירוגים נמוכים, כאשר הפיצוי לאג"ח כזה ניתן בצורת תשואה גבוהה של ריבית.

הזמנת הדירוג והתשלום עבורו לחברת הדירוג נעשות על ידי החברות המנפיקות ולא על ידי המשקיעים, אף על פי שהמשתמשים העיקריים בדירוג הינם המשקיעים. סיבה אחת לכך הינה טכנית, כיוון שהפיזור של המשקיעים הינו רב והשמירה על סודיות הדירוג שינתן למשקיעים תמורת תשלום תהיה בלתי אפשרית. דבר זה לא יאפשר גביה הולמת מהמשקיעים תמורת שירותי הדירוג. בנוסף, גם לחברה יש אינטרס שידרגו את ני"ע שלה וזאת מכיוון שהדירוג יכול להוריד את עלויות ההנפקה שלה וכן עשוי להקטין את שיעורי הריבית שהיא משלמת למשקיעים. בעצם, מכיוון שכך, המשקיעים משלמים באופן עקיף (ובצורת ריבית יותר נמוכה) גם הם לחברות הדירוג.

נשאלת השאלה האם כתוצאה מתשלום על ידי המנפיקים לא יתכן ניגוד אינטרסים, כלומר הטיית הדירוג כלפי מעלה. שאלה זו חשובה אף יותר אף יותר כאשר באותה מדינה מספר חברות העוסקות בדירוג ומתחרות ביניהן. תופעה כזו לא יכולה להתקיים לאורך זמן, וזאת כיוון שהמשקיעים אשר ייווכחו לדעת שחברת דירוג מדרגת בדירוגים גבוהים מידי (אם על ידי השוואה לחברות אחרות ואם על ידי כשלון בחיזוי קשיי פירעון) לא יסתמכו יותר על דירוגי חברה זו, ולכן גם לחברות המנפיקות כבר לא יהיה עניין לשלם לחברה זו והיא תמצא את עצמה מהר מאוד ללא פרנסה. כלומר, פרנסת חברות הדירוג תלויה באופן ישיר באמינותן, באובייקטיביות שלהן ובמקצועיותן. אכן, הניסיון בעולם מראה כי חברות דירוג בעלות תדמית לא אמינה, אינן מצליחות בעוד חברות עם תדמית אמינה מצליחות ובעלות השפעה בארצותיהן.

נתון מעניין נוסף מראה כי במדינות אשר בהן חברות מקבלות דירוגים ממספר חברות דירוג, אזי בדרך כלל הדירוג המתקבל מחברות הדירוג הינו זהה. השוואת דירוגים שנעשתה על ידי Altman במאמרו משנת 1987 של חברת P&S ו- Moody's מראה שמספר הדירוגים המפוצלים (Split Ratings), כלומר דירוגים שונים לחברה אחת, הינו קטן ובדרך כלל הפער אינו עולה על דרגה אחת.

כותבת המאמר – לילי איילון- מלווה משמשת כיועצת בהסדרי אגרות חוב

לילי איילון משמשת כמנהלת הכללית של איילון פיננסים, החטיבה הפיננסית של חברת איילון בקרת פרוייקטים וייעוץ בע"מ. לילי איילון הינה, רואת חשבון ובעלת תואר שני במנהל עסקים MBA, שניהם מהאוניברסיטה העברית, היא בעלת נסיון של כ-20 שנה בתחום העסקי – הפיננסי ובניהול כספים.
התמחותה היא במתן ייעוץ פיננסי לחברות ולמוסדיים הן בשעת ביצוע פרוייקטים מורכבים כגון הסדרי אגרות חוב, הנפקה, מכירת חברה, השקעות ורכישות של נכסים או חברות, או ביצוע עסקה גדולה; והן באופן שוטף בבניית והטמעת תהליך ה-SOX בחברות, בבניית תחזית רווח והפסד לחברה, תחזית תזרים מזומנים, גיבוש מדיניות מימון נכונה לחברה וייצוג מול הבנקים הממנים.
נסיונה המקצועי כולל עבודה כעשר שנים ברשות ניירות ערך ואח"כ כסמנכ"ל כספים בחברות נדל"ן, כמשנה למנכ"ל בחברה קמעונאית גדולה וכמנכ"לית חברה קמעונאית בתחום האופנה; כהונה בדירקטוריונים, ניהול אקדמי של קורס פיתוח מנהלי כספים וחשבים, ומתן הרצאות במסגרות שונות.
לקבלת ייעוץ בנושאים פיננסיים: 077-9150033, 054-4230790


www.ayalonim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י לילי איילון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]