חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרגולות עץ – השלבים הראשונים והחשובים ביותר.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה סיווג הכנסה

נושא המאמר: מס הכנסה : סיווג ההכנסה כהכנסה ממשלח יד
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)    שמור מאמר למועדפים

סוגיית ההבחנה בין הכנסה הונית להכנסה פירותית נדונה לא אחת בפסיקה ובספרות.
באופן כללי, מקובל לראות במכירת מקור ההכנסה או אמצעי הייצור עצמו (מכירת העץ) כמכירה הונית, בעוד שבמכירת הפירות המתקבלים ממקור ההכנסה או אמצעי הייצור (מכירת פרות העץ) מקובל לראות כמכירה פרותית (ע"א 9412/03, ע"א 10398/03 עמי חזן ואח' נ' פקיד שומה נתניה, מסים יט/2 (4/05) ה – 104) .

לאורך השנים התפתחו בפסיקה מבחני עזר שונים שיש בהם כדי להעיד על אופייה של העסקה כעסקה הונית או פרותית {ראו, בין היתר, ע"א 137/56 שור נ' פקיד השומה גוש דן, פ"ד י"א 436; ע"א 504/65 אסל נ' פקיד השומה, פ"ד כ(3) 365; ע"א 316/66 גולדשטיין נ' פקיד השומה נתניה, פ"ד כ(4) 108; עמ"ה 149/75 הבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ נ' פקיד שומה, פד"א ח 169; עמ"ה 35/82 מזרחי נ' פקיד השומה, פד"א יב 351; עמ"ה 63/97 פרץ נאוה נ' פקיד שומה ת"א 3, מיסים טז/5 ה-82} כגון:

טיב הנכס: האם מדובר בנכס השקעתי לטווח ארוך או בנכס למסחר שוטף;
מבחן התדירות: ככל שתדירות הפעולה רבה יותר הדבר מצביע על אופייה העסקי, פירותי של הפעולה;
היקף העסקאות: היקף עסקאות רב מעיד על אופייה המסחרי, פירותי של הפעולה;
מבחן המימון: מימון בהון זר מלמד על אופי עסקי, פירותי;

תקופת ההחזקה של הנכס: תקופת החזקה קצרה בנכס מעידה על אופי מסחרי, פירותי של העסקה;
ייעוד התמורה: החלפת השקעה בהשקעה עשויי להצביע על אופיה העסקי של העסקה;
מבחן ההשבחה, פיתוח, טיפוח, יזמות, שיווק: פעולות דנן בנכס לקראת מכירתו מלמדות על אופי מסחרי, פירותי;
מבחן הבקיאות: רמת בקיאות גבוהה בתחום העסקה מצביעה על אופייה המסחרי, פירותי;

מבחן הפוטנציאל: אופי עסקי, פירותי אינו נלמד רק מתדירות בפועל של עסקאות שבוצעו, כי אם גם מקיומו של פוטנציאל לביצוען;
מבחן הארגון: פעילות מאורגנת מעידה על אופייה העסקי, פירותי של הפעילות.
יחד עם זאת, מבחנים אלו אינם קונקלוסיביים ואף אחד מהם איננו חד משמעי, כמו גם אינו יכול להצביע, כשלעצמו, על טיבה של העסקה. מבחנים אלא אינם אלא מבחני קירוב בלבד, לפיכך הדרך הנאותה ליישמם היא לבחון את התמונה הכוללת המצטיירת מהם, בשים לב לנסיבות של העסקה הספציפית (ע"ש 1235/04 יורשי המנוח לוי יצחק ז"ל נ' מע"מ רחובות).
במספר פסקי דין נקבע שאופיו וטיבו של הנכס וכן היקף העסקה, הנם מבחנים חשובים ובסיסיים אשר לאורם ישקלו המבחנים הנוספים, זאת למרות שאינם מבחנים עצמאיים שיש בהם כדי להצביע לכיוון זה או אחר (ע"ש 1235/04, יורשי המנוח לוי יצחק ז"ל נ' מע"מ רחובות, מיסים כא/2 (אפריל 2007) ה-28, עמ' 191 וכן ע"ש 449/98 הצלחת יחזקאל בע"מ (בפירוק מרצון) נגד מנהל מע"מ, מיסים י"ט/3 (יוני 2005) ה-43).

עוד נקבע כי מבחן הנסיבות הייחודיות של הפעילות נשוא הדיון, הנו מבחן גג אשר עשוי לשנות את המסקנה אשר התגבשה על פי המבחנים האחרים, או להכריע במצב שבו לא ניתן להגיע למסקנה חד משמעית.
לעניין זה ניתן לראות את ע"ש 449/98, הצלחת יחזקאל בע"מ (בפירוק מרצון) נ' מנהל מע"מ, מיסים יט/3 (יוני 2005) ה-43 מיסים, עמ' 266 שם קובע ביהמ"ש כי:
"החלק השלישי יתמקד במבחן אחד ויחיד הוא מבחן הנסיבות הייחודיות של הפעילות העומדת לדיון. מבחן זה, כפי שציין כב' השופט לוין בפרשת אלמור, הינו "מבחן גג" שעשוי לשנות את המסקנה לאחר שהתגבשה על פי המבחנים האחרים, או להכריע במצב שבו לא ניתן על פיהם להגיע למסקנה חד משמעית.
למעשה, הנסיבות הייחודיות של כל מקרה ומקרה חולשות על יישום המבחנים האחרים וקובעות את אופייה וטיבה של הפעילות הנדונה.
יש לבדוק כל נסיבה רלבנטית שיש בה כדי לסייע בגיבושה של תמונה שלמה וכוללת על מנת שניתן יהיה להכריע האם נופלת הפעילות הנדונה לתחום ההוני או שמא לתחום הפירותי."
דברים דומים נפסקו אף בפס"ד אלמור:
"מבחן נוסף, המהווה אף הוא חלק מן התשתית ליישומם של המבחנים המהותיים, הוא של נסיבותיה המיוחדות של העיסקה. זהו, למעשה, "מבחן גג", שיש בו כדי לשנות את התוצאה כולה, לאחר שכבר התגבשה, לכאורה, על פי המבחנים האחרים"

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]