חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך להשיג עבודה מהבית בזמננו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עורכי דין עורך דין

נושא המאמר: כיצד נקבע שכר טרחת עורכי דין בתאונות דרכים?
מאת: ד"ר דוד סער   שמור מאמר למועדפים


לקוחות רבים המגיעים למשרד עורכי דין, אינם יודעים כיצד נקבע שכר טרחת עורכי דין והאם קיים חוק כלשהו הקובע את גובה שכר הטרחה שעליהם לשלם לעורכי דין.

פעולותיהם של עורכי הדין מוגבלות על פי החוק והכללים, ובעיקר מוסדרות בכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), אשר קבעו הוראות אשר נועדו לשמור על כבוד מקצוע עריכת דין ושמירת ההגינות במתן השירות ללקוח. על מנת למנוע תחרות בלתי הוגנת בתיקי תאונות דרכים, קיים הסדר מיוחד לקביעת שכר טרחת עורכי דין שנקבע בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, ובכללי לשכת עורכי הדין (תעריף מקסימלי לשכר טרחה בטיפול בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים), תשל"ז-1977 אשר הותקנו לפיו.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד), קובע בסעיף 16(א) כדלקמן:

"(א) המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תקבע, באישור שר המשפטים, תעריף מקסימלי לשכר טרחה של עורך דין בעד הטיפול בתביעות לפי חוק זה, ובלבד ששכר טרחה שנקבע לפי תוצאות הטיפול לא יעלה על 8% מהסכום שהוסכם לשלמו לנפגע, ואם היו הליכים משפטיים - על 13% מהסכום שנפסק; מי ששילם שכר טרחה העולה על התעריף המקסימלי, זכאי להחזר העודף".

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין התקינה מכוח סעיף 16 לחוק את כללי לשכת עורכי הדין (תעריף מקסימלי לשכר טרחה בטיפול בתביעות לפי חוק הפלת"ד), בהם נקבע כי גובה שכר הטרחה לפי חוק הפלת"ד יקבע בהתאם לתוצאות הטיפול בתיק וישולם בסוף ההליך בהתאם לשלב בו הסתיים, כדלקמן:

א. 8% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי, במידה והתיק הסתיים בפשרה עם חברת הביטוח לפני הגשת תביעה לבית המשפט.
ב. 11% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי, במידה והתיק הסתיים בפשרה לאחר הגשת תביעה לבית המשפט.
ג. 13% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי, במידה והפיצוי התקבל לאחר פסק דין.

החוק מדגיש כי מי ששילם שכר טרחת עורכי דין מעבר לסכום המקסימאלי, דהיינו מעבר ל-13%, יהיה זכאי להחזר העודף.

אפשרות נוספת לקביעת שכר טרחת עורכי דין בתיקי תאונות דרכים לקבוע סכום קבוע ומוסכם מראש אשר מבטא הערכה גלובאלית של השקעת הטיפול בתיק.

חשוב להדגיש כי שכר הטרחה המשולם לפי החוק בתיקי תאונות דרכים, אינו כולל את ההוצאות אשר נדרשות לצורך הטיפול בתיק כגון תשלום אגרה לבית המשפט, צילומים, שליחויות וכיו"ב, אותן עורכי הדין נוהגים לגבות בנפרד בכפוף להמצאת קבלות עבור כל הוצאה והוצאה או קביעת סכום גלובאלי סביר.


נכתב ע"י משרד עורכי דין, ד"ר דוד סער



www.davidsaar.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר דוד סער שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]