חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דווקא עכשיו- דירות להשקעה במזרח אירופה - מקרקעין - משבר כלכלי - משבר עולמי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פריצת דיסק בלט דיסק מתי קרפ שיקום

נושא המאמר: פריצת דיסק
מאת: מתי קרפ - די לכאב   שמור מאמר למועדפים

פריצת דיסק הינה מחלה אורטופדית חובקת עולם.
כיום הרבה מאוד אנשים מגילאים שונים, החל מגיל צעיר, (17-18), עד גילאים מבוגרים מתמודדים עם פריצת דיסק. במאמר זה ננסה לענות על השאלות: מה זה פריצת דיסק? איך נוצרת פריצת דיסק, המאפיינים של פריצת דיסק, הטיפולים השונים בפריצת דיסק הטיפול שלנו בפריצת דיסק ואיך לנסות להמנע מפריצת דיסק.
מה זה פריצת דיסק?
על מנת שנוכל להבין מה זה פריצת דיסק עלינו להבין כמה מושגים. גופינו בנוי מעצמות, (שלד), על השלד מתחברים השרירים שמניעים אותנו. מערכת העצבים אחראית על התקשורת בין המוח לבין שאר הגוף. עמוד השדרה הינו מרכז גופינו, דרכו עוברת מערכת העצבים, (ישנם עוד הרבה תפקידים לעמוד השדרה אך לא נציינם במאמר זה).
עמוד השדרה מורכב מחוליות, (עצמות), החוליות "יושבות" אחת על השנייה. על מנת שלא יהיה חיכוך בינהין ישנה טבעת צמיגית בין החוליות. בכל טבעת כזאת יש נוזל שנותן את הנפח לטבעת. עקב סיבות מסויימות,(אותם נתאר בפרק הבא), הלחץ של החוליות על אותה טבעת גורם בסופו של דבר לקריעתה ולנוזל שנמצא בפנים לפרוץ החוצה מכאן השם – פריצת דיסק.
פריצת דיסק גורמת לאיבוד הנפח ש הטבעת הצמיגית וכך החוליות נלחצות אחת על השנייה וגורמות לשחיקה רבה בהן. פריצת דיסק גורמת גם ללחץ על מערכת העצבים שיוצאת מהרווח בין החוליות לכל הגוף דבר שגורם ל"פולסים" לא תקינים של מערכת העצבים ולכן נוצר כאב גדול בשרירים שיוצר נמ"כ (נק' מעוררת כאב). בדר"כ בפריצת דיסק ישנם הקרנות כאב מרובות לדוגמא:פריצת דיסק בחוליות הצוואר גורמת לכאבי ראש,כאבי כתפיים וכאבים בידיים עד קצות האצבעות. פריצת דיסק בחוליות הגב התחתון גורמת לכאבים בגב התחתון, כאבי בטן,כאבים בישבן וכאבים ברגליים עד קצות האצבעות. בדר"כ הקרנות הכאב מפריצת דיסק יהיו לפי מסלול מערכת העצבים,(תלוי באיזה חולייה). אך בל נשכח שכאב וחוסר תנועה בחלק אחד של הגוף יכול ליצור חוסר תנועה וכאבים בחלקים אחרים.
הסיבות להיווצרות פריצת דיסק.
1. הסיבה העיקרית לפריצת דיסק אצל צעירים בפרט ואנשים בכלל הינה יציבה לקויה ו/או אורך חיים לקוי. ישיבה ממושכת, כיפוף לא נכון,שינה לא נכונה,פעילות גופנית מאומצת ו/או לא נכונה יכולים לגרום לפריצת דיסק.
2. כיום רווחת הדיעה שפריצת דיסק נגרמת גם מגנטיקה.
3. אצל אנשים מבוגרים בעיקר, פריצת דיסק נגרמת מניוון של החוליות במשך השנים.
המאפיינים של פריצת דיסק.
המאפיין העיקרי של פריצת דיסק הוא כאב. לעיתים קרובות כאב אקוטי מאוד עד למצב של חוסר תזוזה. עוד מאפיין לפריצת דיסק הם ההקרנות כאב למקומות מסויימים. הקרנת כאב כתוצאה מפריצת דיסק בדר"כ מתאפיינת בכאבים לאורך מסללו של העצב הקשור לאותה פריצה.
הטיפולים בפריצת דיסק
הטיפול אצל רופא אורטופד בפריצת דיסק מתאפיין בדר"כ ע"י מתן תרופות משככות כאבים ונוגדות דלקות כגון: אטופן,ארקוקסיה ועוד. בשלב השני ההמלצה היא על ניתוח. ישנם ניתוחי קיבוע אשר מקבעים את החוליות וכך הן לא יכולות לזוז ולא לשחוק אחת את השנייה, ישנם ניתוחי שאיבה אשר בהם שואבים את נוזל הדיסק ש"מטייל" באיזור הפריצה וישנם כים ניתוחים אשר "מצמיחים" מחדש את אותה טבעת צמיגית מתאי גזע.
יעילותם של הניתוחים הנ"ל עדיין מוטלות בספק מכיוון שחלק מהניתוחים מצליחים וחלקם לא.
הטיפול שלנו בפריצת דיסק
אנו במרפאת "די לכאב" מטפלים בסימפטומים של פריצת דיסק. נאבחן את הכשל התנועתי בשרירים,נטפל בנמ"כ (נק' מעוררות כאב), נטפל ברקמת ה"פצייה" ע"י טייפים (קינסיו טקס תרפי). כל זאת על מנת לשפר את התיפקוד של מערכת התנועה ולהוריד כאב.
· יש לציין שאנו מטפלים במערכת התנועה,(שרירים) ולא בפריצה עצמה,אך מנסיון מוצלח שלנו הטיפול במערכת התנועה יעיל יותר להפחתת כאבים וחזרה לחיים "רגילים" למרות פריצת דיסק. כמו כן אנו נותנים כלים ותרגילים להתמודדות עם הכאב.

המנעות מפריצת דיסק בשני מישורים:
1. למידה על יציבה נכונה והקפדה על יציבה נכונה כגון: התכופפות נכונה, עמידה ממצב שכיבה או הפוך, איך להתיישב נכון על כסא, איך להתיישב נכון ברכב, איך לשבת נכון במשרד מול מחשב ועוד.
2. פעילות גופנית מתונה הכוללת הרבה תרגילי גמישות על מנת רווח את החוליות.


תרגישו טוב.

www.nopain.org.il/85825/%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%a6%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%a1%d7%a7


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מתי קרפ - די לכאב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]