חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דוגמאות לשאלות בראיון העבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מערכת חיסון מניעת מחלות רפואה אלטרנטיבית תזונה נכונה

נושא המאמר: חיזוק מערכת החיסון בדרכים טבעיות
מאת: מרינה קוזמנקו   שמור מאמר למועדפים

חיזוק מערכת החיסון



1. סימנים למערכת חיסון חלשה
2. מה מחליש את מערכת החיסון
3. מה מחזק את מע' החיסון
4. שיטות נוספות לחיזוק מערכת החיסון

עם תחילת עונת המעבר והחורף עולה החשיפה לכל מיני וירוסים ושפעות. אבל לא כולנו עוברים את התקופה הזו באותה צורה. חלק לא חולה כלל, חלק חולה פעם-פעמיים וחלק לא קטן לא יוצאים ממחלה אחת וכבר נכנסים למחלה אחרת (נשמע מוכר, לא?). שפעת, צינון, דלקות גרון, סינוסיטיס, שלשולים וכו' תוקפים בעיקר את הילדים שמערכת החיסון שלהם חלשה יותר . אנחנו שולחים את הילד בריא לגן ולא יודעות מתי הוא יידבק בווירוס כלשהו. סביבת הגן והבית ספר מספקת "שפע" של מיקרובים מחוללי מחלות. ברור לכולנו שלהימנע מהמגע עימם לא ניתן. מה שאפשר ואף רצוי מאוד הוא לחזק את הילד כמה שיותר מוקדם.
והשנה, לפי כל התחזיות צפוי לנו חורף עוד יותר קשה מתמיד.
חיזוק מערכות החיסון על פני כל השנה, ובמיוחד בעונות המעבר יכול לתרום ליכולת של הגוף להגן על עצמו מפני חיידקים ווירוסים רבים ומגוונים.
שיקום וחיזוק המערכת החיסונית יכול להיות תהליך איטי, אך תוצאותיו ניכרות. ואם נתחיל בתהליך זה כמה שיותר מוקדם – כך נצליח להגיע לחורף במצב טוב יותר.
הבעיה של יומנו, בין היתר, שכיום התפתחו זני שפעת עמידים שמפילים אנשים מהרגליים למשך שבועות וגורמים לסיבוכים רבים. הפיתרון - חיזוק מע' חיסון בדרכים טבעיות, ללא שימוש בתרופות כימיות שבמרבית המקרים הן רק מחלישות את כל מערכות הגוף.

סימנים למערכת חיסון חלשה

המערכת החיסונית הינה רשת ענקית של תאים, רקמות ואיברים בגוף האדם. מערכת זו מגנה על בן אדם מפני פולשים 'זרים', כמו חיידקים, וירוסים, פרזיטים שונים, דוגמת תולעים ופטריות.
בגוף שלנו בכל זמן נתון נמצאים הרבה מאוד חיידקים, פטריות ופרזיטים שונים, אבל אנחנו לא מודעים לכך. למה? מע' החיסון שלנו לא נותנת להם להרים ראש ולגרום למחלה. וכאשר מע' חיסון נחלשת – הם מתעוררים, תוקפים אותנו וגורמים למחלה.
אבל תפקיד של מע' החיסון לא נגמר בהגנה מפני מחלות ופולשים.
"המערכת החיסונית שלך חלשה..." - רבים שומעים את המשפט הזה ולא מבינים תמיד את משמעותו המלאה. האם זה אומר שאתם כל הזמן חולים ? לא. האם זה אומר שיש לכם תמיד דלקת בגרון ? לא בהכרח. לפעמים שבר או צלקת שלא מתאחים בקלות הם סימן מובהק למערכת חיסונית חלשה.
המערכת החיסונית אחראית על מצבים רבים יום- יומיים שאנו לא נוטים בכלל להעלות בדעתנו. יש אנשים רבים שלא מחלימים ממצבים של פציעות, שברים, או חתכים בגלל מערכת חיסונית ירודה ? חיזוק מערכת החיסון עוזר לאנשים להחלים ממצבים כמו צלקות שלא נרפאות אחרי ניתוח. מדוע יש אנשים הנוטים לפתח אלרגיה בעונות מעבר ואחרים עמידים לרוחות, שלגים ושינויי מזג האוויר ? חוזקה של המערכת החיסונית הוא השורש לתופעות אלו.

אז בשביל לסכם, אלו הסימנים למערכת חיסון חלשה:

דלקות ופצעים שלא מחלימים לאורך זמן (דוגמת דלקת חניכיים)
אלרגיות למיניהן – אלרגיות למזון, אלרגיות בעונות מעבר, אלרגיות למזון
נטייה לחולי – דלקות גרון חוזרות ונשנות, וירוסים רבים במהלך השנה, דלקות שקדים, דלקות אוזניים תמידים, סינוסיטיס כרוני וכו'
מחלות אוטואימוניות כגון טרשת נפוצה
תסמונת התשישות הכרונית - פיברומיאלגיה
מחלות ריאות למיניהן – אסטמה, ברונכיטיס כרוני, צפצופים
פטריות למיניהן – קנדידה, פטריית ציפורניים
הרפס. אצל אדם עם מע' חיסון חזקה וירוס זה נמצא במצב רדום ולא מתפרץ, אבל כאשר מע' חיסון נחלשת מסיבה כזו או אחרת – וירוס ההרפס מתעורר, מתרבה ומתפרץ
קשיי עיכול, תסמונת המעי הרגיז
אפילו התפתחות של סוגי סרטן מסוימים קושרים למע' חיסון כושלת
אז כמו שראינו קודם מע' החיסון אחראית על הרבה מאוד מצבים בתוך גופנו ותפקיד שלנו – לשמור עליה תקינה ומאוזנת ובמקרים שהיא נחלשת – לעזור לה להתרומם ולהמשיך להגן אלינו.

מה מחליש את מערכת החיסון

כאשר נולד תינוק מערכת חיסון שלו עוד לא מכירה אף וירוס והיא עוד לא למדה להתמודד עם אף פולש, ובמילים מקצועיות – לתינוק רך עוד אין נוגדנים. וכאשר אמא מניקה אותו היא למעשה דרך חלב אם מעבירה לו נוגדנים שלה. לכן הנקה היא כל כך חשובה לתינוק הקטן, כדי שבתחילת דרכו יקבל מתנה כזו יפה.
אז מה מחליש מערכת חיסונית שלנו?
יש לא הרבה גורמים שמחלישים אותה וביניהם:

תזונה לא נכונה ולא מאוזנת
אלרגיות למזונות
מצבי לחץ ומתח יום יומיים וחוסר שינה
צריכה ממושכת של תרופות
זיהום הסביבה
חוסר פעילות גופנית
--- תזונה לא נכונה ולא מאוזנת
מצב של חסר ברכיבים תזונתיים נחשב לאחראי לירידה בתפקוד החיסונית של הגוף. לדוגמה חסר בוויטמין C , אבץ, בטא קרוטן, חלבונים איכותיים פוגעים קשות במע' חיסון.
תזונה מודרנית מבוססת ברובה על מזונות מעובדים ותעשייתיים שהוצאו ממנה הרבה דברים החשובים לתפקוד הגוף. תזונה מערבים עתירה סוכר ושומן ודלה ברכיבי תזונה חיוניים ובנוגדי חמצון.

--- אלרגיות למזונות
מה זה למעשה אלרגיה למזונות? זו תגובה של מע' חיסון לסוג אוכל שלא טוב לגוף. זו יכולה להיות תגובה יום יומית, שאומר שמע' חיסון פועלת יום-יום וכך נחלשת מרוב עומס אליה.

--- מצבי לחץ ומתח יום יומיים וחוסר שינה
כאשר אנחנו נמצאים בסטרס או לחץ הגוף מחסל הרבה משאבים חיוניים כדי לשרוד את התקופה וכאשר מצב של סטרס ולחץ נמשך הרבה זמן ואנחנו לא דואגים למלא מצברים בעזרת מנוחה מספקת או הרפיה - מע' חיסון מתמוטטת ואנחנו נהיה חשופים למחלות שונות.
למה אנחנו חולים אחרי אירועים קשים כמו גירושין, לחץ בעבודה או בלימודים, חוסר שינה קבוע? וזה קורה עם אנשים החזקים ביותר. התשובה - מע' חיסון נחלשה

--- צריכה ממושכת של תרופות
צריכה רבה וממושכת של אנטיביוטיקה, גלולות ותרופות שונות מהווה עומס על הכבד, וכבד חלש מחליש את מע' החיסון. בנוסף, אנטיביוטיקה רבה גורמת לירידה בכמות ואיכות של "החיידקים הטובים" שנמצאים בפלורת המעי. ואז אנחנו מאבדים קו הגנה חשוב שיש לנו בגוף – מערכת עיכול תקינה. בקיבה שלנו יש חומציות מאוד גבוהה שמסוגלת להרוג כמעט כל פולש זר – וירוס, פרזיט, חיידק. והחיידקים הטובים – הם החיילים בצבא של מע' העיכול.
לכן ירידה בכמות או איכות של חיידקים טובים מהווה סיבה נוספת להיחלשות מע' החיסון.

--- זיהום הסביבה
מזהמים סביבתיים כמו: מתכות כבדות, חומרי ריסוס, זיהום אוויר ועישון. אלו חומרים שאינם מוכרים לגוף ועל מערכת החיסון להתמודד איתם. חומרים אלו מחלישים את המערכת ואף מדכאים אותה.

--- חוסר פעילות גופנית
כאשר אדם לא עושה פעילות גופנית אפילו מצומצמת – גופו לא מקבל מספיק חמצן לכל הרקמות, שמשבש את התהליכים המתרחשים בגוף. לאומת זאת פעילות גופנית סדירה ממריצה תפקוד כל תאי הגוף ומע' חיסון בפרט.




מה מחזק את מערכת החיסון

כמו שראינו – יש לא מעט גורמים שמחלישים מערכת החיסון שלנו.
ומה יכול לעזור לנו בחיזוקה של מערכת זו?
בגדול אפשר לסכם שפעילות מע' החיסון מושפעת מתזונה, מצב נפשי, מצב סביבתי ופעילות גופנית.
לכן חיזוק מערכת החיסון צריך לכלול שינוי תזונתי, ניקוי רעלים מהגוף, הפחתת סטרס ושילוב של פעילות גופנית.
נעבור על כל סעיף וסעיף ונראה איך שינויים לא גדולים באורח החיים ובהרגלי שלנו יכולים לגרום לשיפור בריאותנו בכלל ומערכת חיסון בפרט...

--- תזונה נכונה
תזונה נכונה היא אחד הכלים החזקים שמשתמשים ברפואה משלימה לחיזוק מע' החיסון.
מזון אמור לספק לנו חומרי גלם לקיום הגוף, בין היתר – לבניית כדוריות דם לבנות, אנזימים ונוגדנים שונים, שהם החיילים של מע' החיסון שלנו. מחסור ובמיוחד מחסור מתמשך של אחד הרכיבים ישבש איזשהו אלמנט או תהליך שתוביל לכך שמע' חיסון תפסיק להגן עלינו בצורה נכונה ומספקת.
לכן תזונה שלנו ושל ילדנו במיוחד צריכה להיות מאוזנת ונבונה.

--- פעילות גופנית
כדי להבטיח לעצמנו ולילדנו מע' חיסון חזקה ועמידה מפני זיהומים רבים אלינו לא לוותר על פעילות גופנית. לכל גיל ולכל מצב בריאותי אפשר להתאים פעילות גופנית משלו. לפי רמת המאמץ, תדירות ומשך הפעילות. אפילו אם ילד או אדם בוגר אף פעם לא התעסק בפעילות גופנית – כדאי להתחיל. מתחילים מדברים הכי פשוטים ולא משמעותיים, כמו במקום לשבת מול טלוויזיה בשבת – לצאת וללכת עם ילד לגן השעשועים. כדאי לקבוע יום (יומיים, שלוש...) בשבוע ובזמנים קבועים לצאת עם ילד החוצה, לקחת איתכם כדור או אופניים. ולא להיכנע לגשם הראשון, פשוט להתלבש בהתאם ולצאת. תראו שעם הזמן ילדים לבד לא יוותרו לכם על הבילויים האלו. תצאו איתם לחיק הטבע – ליער הקרוב או סתם לחוף הים, גם בסתיו וגם בחורף. אם חשבתם שכאשר ילד לא מסתובב בחוץ – הוא לא יתפוס וירוסים, אתם טועים. ילד שנסגר כל היום בבית (גן, בית ספר) הוא ילד שמע' החיסון שלו לא עמידה.
לא פחות חשוב לדאוג לאוורר חדרים בהם ילדים נמצאים, ללא קשר לשיטת החימום. פתיחת חלון ומעט רוח לא יגרמו לנו לחלות! ריכוז של וירוסים באוויר - כן. אוורור קל יפחית את מספר הווירוסים באותו חלל ויפחית את סיכויי ההידבקות . תתחילו להרגיל ילדים וגם את עצמכן לישון עם חלון פתוח, גם בחורף! פשוט תדאגו לעוד שמיכה טובה וכותונת עבה.

--- שינוי המצב הסביבתי
אמרנו שמזהמים סביבתיים גורמים גם כן להיחלשות ואף לקריסת מע' החיסון. ביניהם מתכות כבדות, חומרי ריסוס, סוגי קרינה שונים, זיהום אוויר ועישון. יש להימנע עד כמה שאפשר מגורמים אלו. אז מה אנחנו יכולים לעשות? קודם כל – להפסיק לעשן או לפחות לא לעשן בסביבת הילדים. אם יש אפשרות אחרת – לא ללכת בסמוך לכבישים עמוסי מכוניות, אלא למצוא דרכים אחרון, אפילו יותר ארוכות (כך גם תוסיפו לכושר הגופני שלכם). תשימו לב איפה אתם עושים את ההליכות שלכם הערב!!! תדאגו שלפחות בחדרי שינה לא יהיו טלפונים ניידים. תורידו את המיקרוגל שלכם ממקום מרכזי במטבח. אל תשתמשו בנייר אלומיניום ובסירי אלומיניום של פעם באופן קבוע.
אם בגלל העבודה שלכם אתם נמצאים בסביבה קרובה למתכות כבדות או לחומרים רעילים אחרים תדאגו פי 2 לתזונה נכונה ואף תשלימו אותה עם נוגדי חמצון (במקרה הצורך תפנו לתזונאי לייעוץ מקצועי).
אם יש לכם אפשרות כלכלים – תוכלו אוכל אורגני.

--- ניקוי רעלים
לכל אדם בוגר, אפילו שהוא מרגיש את עצמו בריא מומלץ מאוד לערוך ניקוי גוף פעם בשנה (בהשגחת איש מקצוע מוסמך כמובן). זה עוזר לנקות את הגוף מכל מיני שאריות שתמיד נשארות לנו בגוף, כמה שלא נשמור על תזונה וסביבה נקייה. ניקוי גוף יאפשר לנו לנצל במלוא העוצמה את כל מערכות הגוף ומע' החיסון בפרט. יש שיטות רבות ומגוונות לניקוי גוף (שימוש בצמחי מרפא לצורך הפעלת כוחות ניקוי עצמי של הגוף ופינוי רעלים, הידרוקולונותרפיה לניקוי של מעי הגס ועוד). לכל אדם ניתן להתאים שיטה שמתאימה לו ספציפית, למצב הבריאותי שלו ולאורח החיים שלו.

--- איזון המצב הנפשי
כיום ידוע שפעילות המערכת החיסונית מושפעת רבות ממצב הנפשי שאנו נמצאים בו. במצב רוח רע, בעת כעס, אירועים קשים, פרידות וכדומה, יש נטייה לחלות ביתר קלות . ובמצב רוח מרומם, התנגדות הגוף למחלות עולה . מערכת העצבים המרכזית מפרישה לגוף חומרים כימיים שמסוגלים "לחזק" או "להחליש " אותו . ידוע כי האנדורפינים (מהחומרים המופרשים כשאנו מאושרים ושבעי רצון) , הנקשרים לתאי מערכת החיסון ומשפרים את פעילותה, והתנגדותה למחלות גוברת. חומר נוסף בשם פניל אתיל אמין, נותן גם הוא הרגשה של התרוממות הרוח. יש הוכחות מדעיות לכך שכשנשברת רוחנו, אנו חולים יותר, ואפשר לומר שאומללות מזמנת מחלות.
ידוע שמצב רוח רע גורם להפרשת עודפי קורטיזון המוכר כאחד החומרים שמדכא את מערכת החיסון .
לכן – תדאגו להיות במצב רוח טוב, לא לכעוס ולא להילחץ.
להחזרת איזון נפשי ורגשי ניתן להיעזר בפרחי באך – שיטת טיפול במצבים רגשיים ומנטליים שונים. גם טיפול ברייקי מאוד יעיל באיזון נפשי ורגשי.


שיטות נוספות לחיזוק מערכת החיסון

עוד שיטה נפוצה ומאוד יעילה לחיזוק מע' החיסון – שימוש בצמחי מרפא. צמחי מרפא מלווים אותנו אלפי שנים והמחקרים המודרניים רק מגלים דברים שאנושות מכירה כבר מזמן – לצמחי מרפא יש כוח ריפוי אדיר, צריך רק לדעת להשתמש בהם. בטיפולים שלי אני נעזרת הרבה מאוד בצמחי מרפא. יש לי אפשרות להתאים צמחים לדרישות של המטופל ולמצב הבריאותי שלו. ניתן להשתמש לצמחי מרפא בכל מיני צורות - בטיפות, כמוסות או בצורת סירופ או חליטה. ניתן להשתמש מהם לחיזוק מע' החיסון (טיפול מניעתי) או כבר בזמן המחלה (לעזור לגוף לנצח את המחלה כמה שיותר מהר וללא סיבוכים).

ותזכרו – תמיד יש מה לעשות,
מה לשנות לטובה ואיך להשפיע על המצב הקיים.

תפנו לטיפול מונע לחיזוק מערכת החיסון עוד לפני שאתם חולים!!!

מרינה קוזמנקו
תזונאית קלינית טבעית.
צמחי מרפא, פרחי באך, ניקוי גוף מרעלים, ליווי הריון בדרך הטבעית, הרזיה, רפואה מונעת
054-7809299

www.marinateva.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מרינה קוזמנקו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]