חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדריך לבחירה וקניית משקפיים דרך האינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מנועים מנועים לרכב

נושא המאמר: מנועי שרפה
מאת: טל בן דוד   שמור מאמר למועדפים

מנועי שרפה
מנועי שרפה נקראים גם מנועי חום (Heat Engine Principle). ברוב כלי הרכב מותקנים מנועים השייכים לקבוצת מנועי השרפה. מנועי השריפה הם מנועי חום השורפים דלק, במנועים אלה מתבצעת המרת האנרגיה מהדלק היוצר אנרגית חום ומומר לאנרגיית לחץ המנוצלת בתוך הצילינדרים הנמצאים במנוע עצמו.
מנועי שרפה נחלקים לשתי קבוצות, עפ"י מיקום תהליך השרפה:
מנועי שרפה פנימית- מנועים בהם תהליך שרפת הדלק מתבצע בתוך גוף המנוע (לדוגמה, מנועי הרכב - בנזין ודיזל, מנוע סילוני), ישנם סוגים רבים של מנועי שרפה פנימית, המתאימים לסוגי יישומים שונים.
מנועי שרפה חיצונית- מנועים בהם תהליך שרפת הדלק מתבצע מחוץ לגוף המנוע (לדוגמה, מנועי קיטור).
מבנה המנוע: החלקים העיקריים המרכיבים את המנוע הינם: צילינדר, בוכנה טלטל וגל ארכובה.
מנועי שרפה תלויים בדלק, דלק המיוצר מנפט, המרת האנרגיה מהדלק המסופק להם מתבצעת באמצעות תהליך כימי של חִמצון מהיר (שהוא למעשה תהליך השרפה). ישנם סוגים שונים של דלק הנמצאים בשימוש במנועי שריפה והם: בנזין, סולר וגז טבעי ברמות זיקוק שונות, והם פולטים פחמן דו-חמצני.
בכל מנועי השרפה מתבצע התהליך התרמודינמי המחזורי הנקרא גם "מחזור אוטו" , מחזור ארבעה מהלכים לפי "מחזור אוטו":
שסתום היניקה נפתח, ותערובת טרייה של אוויר ודלק נכנסת לצילינדר ונדחסת באמצעות הבוכנה, שסתום היניקה נסגר, התערובת ניצתת ע"י מצת קבוע בראש הצילינדר, וכתוצאה מכך הטמפרטורה והלחץ של הגז עולים, הגזים השרופים מתפשטים ודוחפים את הבוכנה כלפי מטה, וכתוצאה מכך הלחץ והטמפרטורה יורדים, שסתום הפליטה נפתח, והגזים השרופים נדחקים ונפלטים החוצה מהצילינדר והצילינדר מוכן למהלך היניקה.
מחזור דו מהלכי לפי "מחזור אוטו":
במנוע שרפה דו מהלכי משתמשים בו זמנית בחלל הצילינדר מעל הבוכנה ובחלל בית הארכובה באופן זה ניתן לבצע שני תהליכים בו זמנית: מהלך הדחיסה: הבוכנה נעה מעלה התערובת הכלואה בצילינדר נדחסת ותערובת חדשה נכנסת לבית הארכובה דרך פתח היניקה. מהלך ההתפשטות בו זמנית הגזים השרופים מתפשטים בתוך הצילינדר, הבוכנה נעה מטה, הגזים נפלטים החוצה והתערובת נדחסת בבית הארכובה ומועברת לצילינדר.

www.kaliber818.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טל בן דוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]