חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בין איפור ושיער ! ! !





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עירנות מוח שיפור הזיכרון דמיון מודרך תקשורת בין דורית

נושא המאמר: התעמלות מוח
מאת: אברהם אלון   שמור מאמר למועדפים

על שעשועי היגיון והתעמלות מוח

אני יושב בחדר הספרייה של בית שבעה כוכבים. מסביבי בחצי עיגול כתריסר וחצי גברים ונשים. פניהם משדרות ציפייה דרוכה. זהו המפגש השבועי המרתק של החוג המיוחד לשעשועי היגיון. מניין שנותיהם של היושבים מסתכם בלמעלה מ – 1,500 שנות אדם!!! מה שמעיד שאינם צעירים עוד.
ודאי תשאלו מה לאנשים אלה ולחוג המתמקד בשעשועי היגיון? התשובה טומנת בחובה הפתעה: בחוג נעשה ניסיון לקרצף את שכבות החלודה ממוחם של המשתתפים, ולהקנות למוחותיהם ולזיכרונם להיות גמישים יותר, פעילים יותר ויעילים יותר.
לא קל היה לאסוף קבוצה נבחרת של אנשים שלא יירתעו ממטרות כה שאפתניות, ויהיו מוכנים לקחת חלק בהרפתקה כמעט פרועה. אט אט התקבצו ובאו גברים ונשים שהחליטו "לשים את נפשם בכפם" ולהתמודד עם האתגרים של "התעמלות המוח" על כל המשתמע ממנה.
פתחנו את החוג בסדרה של שאלות מחשבה, שעשועי חשיבה ותשבצי היגיון. ההתחלה הייתה קשה. לפתע נחתו על המשתתפים שאלות משונות שמעולם לא הכירו שכמותן:
1. " למה ג'ירפה ופיל הן שלוש חיות?
2. באיזה צבעים צבועה התמונה הבאה?
מודא, מוח, בוהץ, קורי, רופא.
3. שלשום הלך יואב לקולנוע. הוא ידע שמחרתיים יהיה יום חמישי. איזה יום היום?
ראיתי את קמטי המצח של האנשים ואת תחושת האכזבה על פניהם, כאשר ניסו שוב ושוב לפצח את החידות התמוהות. בהדרגה למדנו את הלוגיקה העומדת מאחורי חידות ההיגיון, והבעות האכזבה התחלפו בחיוכי ניצחון ושביעות רצון, כאשר החלו פותרים בכוחות עצמם את החידות הבאות.
בפרק הבא העמדנו במוקד את תפקוד הזיכרון. שאלנו: מדוע אנחנו שוכחים? מדוע זיכרוננו נחלש ולעיתים בוגד בנו? האם יש דרך להתמודד עם הרעות החולות הללו? איך מונעים את הבהלה בעת ששכחנו את שמו של הדובר אלינו, או היכן השארנו את המפתחות או המשקפיים, ואולי שכחנו לנעול את הדלת כשיצאנו מהבית? לכבות את האור?
למדנו שקיימות טכניקות פשוטות לארגן את הזיכרון כך שכמות הדברים הנשכחים וחשיבותם ילכו ויתמעטו. כולם מיהרו לתרגל את הטכניקות שלמדנו וחזרו לדווח בשמחה על שיפור ניכר בתפקוד הזיכרון שלהם.
משנמוגו פחדי השכחה הגענו לפרק העוסק בדמיון מודרך. ערכנו שורה של גירויים, כמו התחלות של סיפורים או אגדות, או התבוננות בתמונת נוף מעניינת, כשהמשתתפים אמורים לכתוב מה עולה בדמיונם בעקבות הגירויים הללו.
גם כאן הגענו להישגים מופלאים. שמענו יחד כיצד ארגו הנשים והגברים שבחוג סיפורים עתירי דמיון ועלילה אשר ריתקו את כולנו. הם עצמם ציינו שלא האמינו שיגיעו לכך.
אני מתמיד לעודד אותם, מביא ממצאי מחקרים חדשים, המוכיחים שיכולת הלמידה אינה נעלמת גם בגילים המבוגרים מאד, שניתן לפתח את הדמיון ולהשתמש בו, שאין להיבהל משכחה מקרית ויש דרכים להתמודד איתה.
אני מספר להם על מורי ורבי, הפרופסור ישעיהו לייבוביץ שנהג לדבר על "התאים החומים בראשנו ". להערתו של אחד הסטודנטים שטען שהתאים נקראים "אפורים", השיב הפרופסור המלומד: "הם הפכו לחומים בגלל החלודה..."
עכשיו התחלנו לעסוק בפרק התקשורת הבין דורית. בפרק זה עולות שאלות לאין ספור:
• מדוע הקשר הבין דורי כה רדוד וקלוש?
• מה גורם למבוגרים קשיי הבנה עם הדור הצעיר למרות בקיאותם בעברית?
• איך משפרים ומעמיקים את השיח הבין דורי?
• איך משפיעה התקשורת על מקומו ומעמדו של הדור המבוגר במשפחה?
• מה עושים בפועל מחר בבוקר?
כך אנו נעים ונדים בין אתגרי חשיבה וחידות היגיון, שעשועי מוח ותרגילי זיכרון, הפעלת הדמיון ופיתוח יכולת ההקשבה, שיפור התקשורת וחיזוק הביטחון העצמי.
לאן אנו חותרים להגיע? ליכולתם של המשתתפים לשלוט בהתנהלותם ולשפר את איכות חייהם באופן מתמיד ורצוף.


7stars.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אברהם אלון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]