חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תחזוקת מצבות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוסי צ'צ'קס יוסף צ'צ'קס צילום מדריך צילום

נושא המאמר: מצלמות דיגיטליות נגד מצלמות פילם / יוסי צ'צ'קס
מאת: יוסי צ'צ'קס   שמור מאמר למועדפים

האם המצלמות הדיגיטליות דוחקות לפינה את מצלמות הפילם או שזו רק תחילתה של מהפיכה .

כידוע ישנם יתרונות וחסרונות לפורמט הפילם ולפורמט הדיגיטלי , האם הפידבק המיידי של התוצאה במצלמה הדיגיטלית יעלה על הרזולוציה הגבוהה של הפילם ? בטבלה הבאה נעמיד את היתרונות והחסרונות אחד מול השני ללא נקיטת עמדה וניתן לך להחליט מה חשוב לך יותר ומה אתה מעדיף .

בסוף הכתבה תוכלו להגיב ולשתף את דעתכם עם שאר מבקרי האתר בסוגייה זו .

מצלמת פילם מצלמה דיגיטלית
מצלמות פילם בד"כ זולות יותר ממצלמות דיגיטליות מצלמות דיגיטליות בד"כ יקרות יותר ממצלמות פילם . מצלמות דיגיטליות נעשות טובות יותר וזולות יותר עם הזמן ותהליך זה נמצא בעלייה וכך יימשך . כידוע כל התחום הדיגיטלי נמצא בדינמיות מתמדת , כך שככל שעובר זמן אנו רואים מוצרים איכותיים יותר וזולים יותר.
אין צורך במחשב
יש צורך במחשב כדי לטפל , לנהל ולאחסן את התמונות . ישנן מדפסות ברמת Photo המאפשרות להדפיס ישירות דרכן ללא מחשב ( אך במקרה זה ההדפסות הן העותק היחיד שישאר לנו מהתמונות שצילמנו מהסיבה שצריך למחוק את התמונות בכרטיס הזיכרון כדי לצלם תמונות נוספות )
צילום במצלמות פילם עולה כסף . ככל שמצלמים יותר כך ההוצאות גדולות יותר . כדי לצלם צריך לקנות סירטי צילום ולאחר מכן , כדי לראות את התמונות צריך לפתח את הסרט ולהדפיס את התמונות . לגבי סוללות ניתן להשתמש בסוללות נטענות או לרכוש כל פעם סוללות חד פעמיות . צילום תמונות במצלמה דיגיטלית אינו עולה כסף . רוכשים באופן חד-פעמי כרטיס זיכרון בנפח מתאים מצלמים חופשי ומורידים את התמונות למחשב כדי לפנות מקום לצילומים נוספים וכך הלאה . לגבי סוללות ניתן להשתמש בסוללות נטענות או לרכוש כל פעם סוללות חד פעמיות .
חייבים להיות סבלניים כדי לראות את התמונות . רק אחרי שנמסור את הסרט לפיתוח ונדפיס את התמונות וניקח את התמונות מהמעבדה נוכל לראות את התוצאה של הצילומים שעשינו . תוצאה מיידית . הפידבק ממצלמה דיגיטלית הוא מיידי הודות למוניטור של המצלמה המאפשר לנו לראות את התמונות שצילמנו מייד לאחר הצילום .
יש צורך להסתמך על כישורינו כצלמים מפני שאין אנו יודעים בוודאות כיצד תיראה התמונה שצילמנו , עד שנקבל את התמונות בחזרה מהמעבדה .כמה פעמים קרה שכמות לא מבוטלת של תמונות לא יצאו בחשיפה נכונה או שסרט הצילום נשרף או שמעבדת הפיתוח " דפקה " לנו את הסרט . אין צורך להיות בעלי כישורים כצלמים מנוסים כדי להוציא תמונות טובות הודות לפידבק המיידי . אם התמונה שצילמנו לא ניראית לנו אחרי שראינו אותה במוניטור נוכל למחוק אותה ולצלם אחרת במקומה . או שנצלם את אותו הדבר מספר פעמים ( כי זה לא עולה לנו כסף ) וכשנגיע למחשב נבחר את הטובה ביותר ונמחוק את הפחות טובות .
עותקים נוספים מהתמונות עולים כסף וזמן ולא תמיד ניראים אותו הדבר ( תלוי במעבדה ) . עותקים 100% מדוייקים נעשים בקלות ובמהירות .לא יותר מכמה לחיצות על העכבר ויש לנו עותק .
עיבוד התמונות והפיכתן למדיה דיגיטלית מצריכה ציוד יקר או הוצאות על שירותי סריקה ולאחר מכן עיבוד בתוכנה גרפית . התמונות הן כבר מדיה דיגיטלית . ובד"כ מסופקת עם המצלמה תוכנה גרפית לעיבוד התמונות .
בעידן המחשבים , אנו לעיתים קרובות מצלמים תמונות למשלוח בדואר אלקטרוני לחברים או ללקוחות שלנו או לשילובן באתר האינטרנט שלנו . כדי לבצע זאת אנו צריכים לקנות סרט צילום ,למסור לפיתוח והדפסה , לקחת את התמונות מהמעבדה , להפוך אותן למדיה דיגיטלית ע"י סריקה ואחרי כל התהליך הזה אנו מוכנים לשלוח את התמונות בדוא"ל או לשלבן באתר האינטרנט . התמונות כבר מוכנות למשלוח בדואר-אלקטרוני ללקוח או לחברים שלנו או לשילובן באתר האינטרנט שלנו .
תמונות ( לדוגמא : בגודל 18X24) ממצלמת פילם , איכותיות יותר מתמונות בגודל 18X24 ממצלמה דיגיטלית . התמונות חדות יותר ובצבעים מדוייקים יותר . יש מגוון רחב של סרטים ברגישויות שונות וסרטים המתאימים למטרות צילום שונות . שימוש בפילטרים ומסננים לקבלת תוצאות קריאטיביות גמיש יותר במצלמות פילם . כדי לקבל תוצאות איכותיות (ברמה הקרובה לתמונות שאנו מקבלים ממעבדת הפוטו ) יש צורך במדפסת הזרקת דיו ברמת Photo בעלות של כ 300$ ובהוצאה על מיכלי דיו ונייר הדפסה איכותי ויקר . אופצייה אחרת היא למסור את כרטיס הזיכרון או דיסק צרוב עם התמונות למעבדה ( כפי שמסרנו את סרט הצילום ) ולקבל הדפסה איכותית כמו הדפסה מסרט צילום בעלות של כשקל וחצי לתמונה . הצבעים לא תמיד נאמנים למקור , הדבר תלוי בהגדרות מראש של ASA , White-Balance ...
אם ברצונך בהגדלות , אין בעייה , שלם יותר למעבדה וקבל הגדלות איכותיות . הפקת הדפסות גדולות יותר מגודל גלוייה תלוייה בכמה מרכיבים : הרזולוצייה המקסימלית של המצלמה הדיגיטלית קובעת את הגודל האופטימלי להדפסה , איכות העדשה והטכנולוגיה של המצלמה הדיגיטלית הינה מרכיב חשוב באיכות וחדות התמונה , רמת המדפסת ואיכות נייר ההדפסה משפיעות על התוצאה הסופית . ככל שהתמונה קטנה יותר ( צפופה יותר ) כך היא ניראית טוב יותר .
כדי להפיק את התוצאות המקצועיות והאיכותיות ביותר , צריך מצלמת 35 מ"מ יקרה או מצלמת מדיום או לארג' פורמט שהמקביל להן במצלמות דיגיטליות ( או גבים דיגיטליים ) יעלה לפחות פי 3 מצלמות דיגיטליות 35 מ"מ מקצועיות או מצלמות מדיום ולארג' פורמט ( או גבים דיגיטליים ) לשוק המקצועי עולות בערך פי 3 מהמקבילות אליהן במצלמות פילם לשוק המקצועי .
סרט הצילום מוגבל ל 36 תמונות ( עד שנחליף לסרט הבא ) איננו מוגבלים לכמות של 36 תמונות כמו בסרט הצילום המסורתי . כמות התמונות שנוכל לצלם נקבעת בהתאם לנפח של כרטיס הזיכרון שבמצלמה ולהגדרת הרזולוציה שקבענו. נוכל לצלם מאות ואלפי תמונות על כרטיס זיכרון אחד ( תלוי בנפח של הכרטיס , ישנם כרטיסי זיכרון בנפחים של עד 2 גיגה כיום )
רוב הצלמים מאחסנים את התמונות במגירות או באלבומים שונים התופסים מקום איחסון רב , יש כאלו המסודרים יותר המאחסנים את הנגטיבים בצמוד לתמונות כדי שיוכלו לשכפלם בעתיד . מציאת תמונות ספציפיות לעיתים הופכת למלאכה קשה בגלל חוסר סדר ואירגון התמונות . לכמה מאיתנו , מסתובבות ברגע זה תמונות על שולחן העבודה שלא מסודרות באלבום מתאים ? ומה אם ברצוננו בגישה לתמונות מסויימות כאשר אנו לא נמצאים בבית או בעבודה ? סידור ואיחסון תמונות דיגיטליות ,מציאתן וגישה אליהן היא הרבה יותר פשוטה וקלה מתמונות מודפסות .חיפוש אחר תמונה מסויימת אינה כרוכה עוד בחיפוש במחסן התמונות שלנו ודיפדוף מייגע בערימת התמונות , כשיש לפנינו את המחשב . בקלות נוכל לראות אינדקס של כל התמונות בתוכנות צפייה שונות או נפתח את התיקייה של תמונות המשפחה שנמצאת בתיקיית התמונות שלנו . ישנן תוכנות ארכיון למאגרים גדולים מאוד של תמונות המאפשרים לנו איתור מהיר של תמונה ספציפית מתוך המאגר הענק של התמונות שלנו ע"פ חיפוש לפי מילות מפתח שנתנו לתמונות . יש אתרים רבים הנותנים שירות חינם של איחסון תמונות ואלבומים ברשת האינטרנט ובכך נותנים לנו או לאחרים גישה למאגרי התמונות שלנו .
תמונות הן לעיתים בעלי ערך סנטימנטלי גבוה מאוד לבעליו . חס וחלילה במיקרה של שריפה , שיטפון או גניבה אין לנו גיבוי של התמונות או של הנגטיבים ושום ביטוח לא יכול להחזיר את הערך הריגשי של אלבום החתונה שנשרף . ( אלא אם סרקנו את הנגטיבים ואיחסנו אותם במקום אחר ) גיבוי ויצירת עותקים של כל מאגר התמונות הדיגיטלי הוא תהליך פשוט וקל . בדקות ספורות נוכל ליצור עותק של אלפי תמונות דיגיטליות על גבי תקליטור , ולשמור אחד בבית ואחד במשרד למקרה של קריסת המחשב או במקרה של שריפה , שיטפון או גניבה . גם תקליטור יכול להישרט לכן בקלות כדאי ורצוי ליצור עותקים נוספים .
כמה פעמים קיבלת את התמונות מהמעבדה והראית את התמונות המוצלחות לחברים או למשפחה , ועכשיו מגיעות הבקשות שתעשה להם עותקים , ואתה מוצא את עצמך רושם : 3 עותקים מכל תמונה מספר 12 ,18 ,21 ,25 ליוסי ולתמר עותק ממספר 4 , 9 , 10 ,24 וכן הלאה . ולאחר מכן רץ למעבדה ומבקש שידפיסו עותקים לפי הרשימה שלך ולמחרת מחלק את התמונות ואוסף כסף ממי שרצה עותקים .
איזה כיף !
תוכל להראות לחברים או למשפחה את התמונות אפילו על המוניטור של המצלמה הדיגיטלית ולשלוח כמה עותקים שרק ירצו לדואר האלקרטרוני שלהם . או לשים את כל התמונות , של הטיול האחרון שעשית עם החבר'ה מהעבודה , באחד האתרים הנותן שירותי איחסון ואלבומי תמונות בחינם ברשת האינטרנט , ואז לתת להם את כתובת האתר ושכל אחד ישמור לעצמו את התמונות שהוא רק רוצה במחשב שלו.
כמה פעמים הראית את התמונות לחבר שביקש כל כך יפה את התמונה ונתת לו אותה ואמרת לעצמך שתפתח לעצמך אחד אחר במקום . ולא עשית את זה ? כמה פעמים הראית את התמונות לחבר והוא ביקש כל כך יפה את התמונה ? או.קיי שלח לו באי-מייל .
אתה בטיול במזרח ! ואתה רוצה לשלוח את התמונות החוויתיות לחברים או למשפחה . סביר להניח שרק אחרי שתחזור מהטיול ותפתח ותתדפיס ותיראה את התמונות רק אז תראה להם אותן . אתה בטיול במזרח ! ואתה רוצה לשלוח את התמונות החוויתיות לחברים או למשפחה . כנס לאינטרנט קפה מקומי ושלח להם אותם בדואר אלקטרוני .

מאת: יוסי צ'צ'קס




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוסי צ'צ'קס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]