חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מוזיקה לתיאטרון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוסי צ'צ'קס יוסף צ'צ'קס צילום מדריך צילום

נושא המאמר: כל מה שרצית לדעת על מסננים / יוסי צ'צ'קס
מאת: יוסי צ'צ'קס   שמור מאמר למועדפים

סוגי מסננים UV ומחממים לסרטי צבע

UV – מסנן אולטרא-סגול. חסר צבע ומשמש להגנה על העדשה. פקטור 1.0.

Sky light 1A – צבעו מעט ורוד ולכן מסנן את הצבע הכחול שבאור יום. כמו כן מסנן UV וערפילים. משמש גם להגנה על העדשה. פקטור 1.1.

81C – מומלץ לשימוש בימי שמש חזקה ולשמיים ללא עננים. מסנן את הגוון הכחול והערפילים כתוצאה מרמת הקרינה האולטרא סגולה הגבוהה. כמו כן עוזר להתגבר על הגוונים הכחולים הנוצרים בצל. פקטור 1.2.

81EF – לצילום באור יום עם אחוז גבוה של כחול (צהרי יום קיץ). מסנן UV, מפחית את הגוון הכחול בצל וחודר ערפל. פקטור 1.4.

85 – מסנן איזון שצבעו חום. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת אור-יום. פקטור 2.0.

85B – מסנן איזון שצבעו חום כהה. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת אור-יום בטמפ' גבוהה (צהרי יום קיץ). פקטור 2.3.

81A – מאזן טמפ' צבע מתאורה מלאכותית לטמפ' סרט המאוזן לתאורת טונגסטן ?k3200. איזון עדין זה משמש בצילום רפרודוקציה. משמש לחימום קל של התמונה באור-יום. פקטור 1.2.

81B – מאזן טמפ' צבע מתאורה מלאכותית לטמפ' צבע של ?k3500 ומפיק תוצאה מעט חמימה יותר מה-81A. משמש לחימום קל של התמונה באור-יום. פקטור 1.2.

מסנני איזון כחולים
BW499 - FLD – צבעו סגול. מאזן את תאורת הפלואורסנט, ומונע את הגוון הכחול ירוק המתקבל בצילום סרט daylight בתאורה כזו. פקטור 2.

82A – כחול בהיר שמסנן צבעי צהוב-אדום בהיר, בצילום בשעות הבוקר המוקדמות והערב, יוצר צבעים קרים יותר. פקטור 1.1.

82C – מסנן גווני אדום. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת flood – 500W. פקטור 1.2.

80D – מסנן כחול, מפחית את גווני האדום החזקים באור יום בשעות הבוקר המוקדמות והערב. מפחית את גווני הצהוב, כתום ואדום בתמונה. פקטור 1.5.

80B – כחול כהה. משמש כמסנן איזון לצילום סרט אור יום בתאורה מלאכותית ?k3400. פקטור 2.

80A - כחול כהה. משמש כמסנן איזון לצילום סרט אור יום בתאורה מלאכותית ?k3000. פקטור 2.2.

מסננים לצילום ש/ל
2E – צהוב בהיר. יוצר חמימות ורכות של צבעי הצהוב, כתום ואדום. מתאים בעיקר לפורטרטים בתאורה טבעית, ונופים. פקטור 1.5.

8 – צהוב כהה. יוצר הבדלים דקים בין גווני הירוק ומחזק את הגוון הטבעי בשמיים.מומלץ לצילום נופים, ופורטרטים באור שמש. פקטור 2.

16 – צהוב - כתום. מכהה את הכחול והסגול, וכמו כן את הירוק,צהוב-ירוק.בשימוש לצילומי נוף וארכיטקטורה הדורשים קווי מתאר מדויקים.מדגיש את העננים על רקע השמיים. פקטור 4.

22 – אדום - כתום. יוצר שמיים שחורים ודרמטיים, וצללים כהים.יוצר הבדל גוונים טוב בצילום סטיל-לייף, ע"י הבהרה של גווני הצהוב,כתום ואדום. פקטור 4.

11 – צהוב - ירוק – לצילומים בהם חשוב הדיוק וההפרדה בין גווני הירוק. במיוחד לצילומי נוף. כמו-כן מתאים לצילומי פורטרט על רקע נוף, או צילומים קבוצתיים המצולמים באור טבעי. פקטור 2.

13 – ירוק – ירוק כהה. יוצר הבדלים ברורים בין גווני הירוק. כמו-כן מומלץ בצילום סטיל-לייף, ולתיקון של גווני האדום בצילום פורטרטים עם סרטים רגישים. פקטור 3.

080 – כחול בהיר. מסנן איזון בשימוש עם סרט daylight בצילום בתאורה מלאכותית.מכהה גוון עור בצילום באור יום. פקטור 1.5.

081 – כחול. מדגיש את תחום הגוונים בשמיים, ומגביר ערפילים בואדיות או מעל מקווי מים.ניתן להשתמש גם כאיזון לתאורה מלאכותית בצילום בסרט daylight. פקטור 2.

25 – אדום בהיר – אידיאלי להגברת ניגודיות. בצילום נוף וארכיטקטורה מדגיש את האזורים הלבנים. מפחית אובך, ומשמש גם להפרדת גוונים בצילום דומם. פקטור 5.

29 – אדום כהה. אפקט סוריאליסטי בצילום נופים וארכיטקטורה. הפרדת גוונים, ורפרודוקציה של מסמכים שהפכו לא קריאים. פקטור 8.

מסנני דחיסות N.D
BW101 -0.3 – גוון קל המפחית את מעבר האור כאשר מצלמים בתאורה חזקה בשימוש בסרטים רגישים. פקטור 2.

BW102 - 0.6 – בשימוש בפילטר זה, ניתן להשתמש בזמני חשיפה ארוכים יחסית, ובמיפתח צמצם רחב גם בתנאי תאורה חזקים. מאפשר הדגשת הנושא ע"י שליטה בעומק השדה, ויצירת אפקט תנועה. פקטור 4.

BW103 -0.9 – פילטר דחוס.מתאים לוידאו במיוחד כאשר אין אפשרות לפתיחת צמצם. פקטור 8.

BW106 - 1.8 – מתאים במיוחד ליצירת חשיפות ארוכות במיוחד,מס' דקות. מתאים גם לשימוש בוידאו. פקטור 64.

BW110 -3.0 – שימושי בצילום תיעודי של תהליכים בטמפ' ועוצמות אור גבוהות.מונע הבזקי אור חזקים,ומבליט פרטים. פקטור 1000.

BW113 - 4.0 – שייך לתחום השימוש התעשייתי,סולרי. צפיפות גבוהה המאפשרת חשיפות ארוכות. פקטור 10000.

BW120 - 6.0 – פילטר שנוצר במיוחד לצפייה ולצילום השמש. פקטור 1000000.

POLARIZER
Liner polarizer – לשימוש ברוב מצלמות הרפלקס עם עדשות ידניות, או מצלמות כוונת.הפרדת צבעים גבוהה והפחתת השתקפויות. הפקטור משתנה בהתאם לזווית הפילטר ומיקום המצלמה ביחס לשמש. פקטור בין 2.3-2.8.

Circular polarizer – לשימוש במצלמות רפלקס אוטומטיות ווידאו. פקטור משתנה 2.3-2.8.

Kasemann polarizer – פולרייזר באיכות אופטית גבוהה ביותר. בפילטר זה, קצותיו אטומים ולכן עמיד בתנאי מז"א קיצוניים. מומלץ לשימוש בצילום בתנאים המחמירים ביותר, במיוחד עם עדשות טלה-פוטו ואפו-כרומטיות. ניתן להשיג כקווי ומעגלי. פקטור 2.3-2.8.

Warm Tone polarizer – פילטר מיוחד זה משלב את יתרונות הפולרייזר וה-skylight. מפיק תמונות מרשימות, עם צבעים מחוזקים ונעימים. ניתן להשיג כקווי ומעגלי. פקטור 2.3-2.8.

I.R FILTER
89B – אדום כהה, לצילום אינפרא-אדום בסרטי ש/ל. מסנן ארכי גל שמתחת ל-650nm. מאפשר צילום באורכי הגל האדומים וניצול טוב של הרגישות הנמוכה יחסית של סרט האינפרא-אדום. פקטור 20-40.

87C – חוסם את כל הספקטרום הנראה. לשימוש עם סרטי ש/ל אינפרא-אדום הרגישים לארכי הגל עד 1000nm.פקטור נקבע ע"י רגישות הסרט.

BW099 – צבעו כתום. חוסם כחול וכחול-ירוק, עד לתחום 520nm. מפחית את הרגישות הקיצונית של סרטי אינפרא-אדום צבעוניים , לתחום זה.עוזר למנוע את הגוון הכחול השולט בתמונה. פקטור נקבע ע"י רגישות הסרט.

Close-up Lens
0.25D - NL0.25 – אורך מוקד 4000mm.

0.50D - NL0.50 – אורך מוקד 2000mm.

1D - NL1 – אורך מוקד 1000mm.

2D- NL2 – אורך מוקד 500mm.

3D - NL3 – אורך מוקד 333mm.

4D - NL4 – אורך מוקד 250mm.

5D - NL5 – אורך מוקד 200mm.

10D - NL10 – אורך מוקד 100mm.

מסנני אפקטים
Soft Focus 1 , 2 – פילטרים אלו, מורידים קונטרסט ויוצרים הילה רכה סביב האזורים הבהירים. כמו כן, אידיאלים ליצירת קונטורים מטושטשים. ניתן לשלוט במידת האפקט ע"י גודל הצמצם.

Soft Image – אפקט של הילה רכה סביב האזורים הבהירים, ברמה קצת יותר חזקה מפילטר soft focus 2. מומלץ לשימוש בצילום בתאורה אחורית, בגלל האפקט המוגבר שלו באזורים הבהירים. בצללים נשמרת החדות. האפקט אינו משתנה ע"י גודל הצמצם.

Softar 1, 2 – מרכך את האזורים הבהירים, אך משאיר את המיקוד הבסיסי של האובייקט, מה שמקל את המיקוד.חוזק האפקט אינו מושפע מגודל הצמצם. מבנה של עדשות קטנות על הפילטר הוא מה שנותן את האפקט המיוחד. דרגת הפילטר 1 / 2 וגודלו קובעים את מידת האפקט.

Fog filter 1, 2 – נותן תחושה של צילום בערפל קל. מבהיר את הצבעים ויוצר אוירה רומנטית. שלוש רמות של אפקט.

Spot Lens – תחום מעגלי, במרכז הפילטר מתקבל בחדות.שאר השטח, מתקבל מטושטש מה שגורם לעין להתמקד ישר במרכז הפריים. ניתן לשלוט במידת האפקט ע"י גודל הצמצם.

Soft Lens – תחום מעגלי , במרכז הפילטר מתקבל בחדות. שאר השטח, מתקבל בחוסר חדות ברמה כזו שעדיין ניתן להבחין בפרטים, ובגוונים בהירים יותר.

Speed Effect – חציו של פילטר זה נותן אפקט של תנועה כפי שמתקבל בתמונות בחשיפות ארוכות.הצמצם משפיע על חוזק האפקט , צמצם פתוח יותר ייצור אפקט חזק יותר.

Double Exposure – פילטר זה מאפשר חשיפה של דמות כפולה על אותו הפריים. חציו של פילטר זה הוא שחור וחוסם כל מעבר של אור. אחרי חשיפה אחת, הופכים את הפילטר ומצלמים פריים שני.

Bifo 1, 2 – פילטר זה מאפשר מיקוד בו זמנית על האובייקט קרוב ואובייקט רחוק באותו הפריים. קרוב ל-1/3 משטח הפילטר מתפקד כ-close-up lens, Bifo 1 +2.5D , Bifo 2 +3.5D מה שמאפשר מיקוד במרחק 40 ס"מ ו-28 ס"מ בהתאמה. שאר שטח הפילטר נשאר ללא שינוי.

Close-up Prism – התקן זה הוא צירוף של דמות כפולה ועדשת close-up 7D, האפקט המתקבל הוא דמות כפולה, ניתן לשנות את הזווית ואת מיקום הדמות על הפריים (אחד ליד השני, אלכסון) מומלץ לשימוש בעדשות באורך מוקד בינוני וארוך.

Multi Image 3x – יוצר שלוש דמויות זהות, שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

Multi Image 5x – חלק ריבועי במרכז, וארבע טרפזים מסביב.יוצר דמות מרכזית אחת מוקפת בארבע דמויות זהות, שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

Multi Image 6x – מחומש במרכז הפריים וסביבו חמישה טרפזים.יוצר דמות מרכזית אחת מוקפת חמש דמויות זהות שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

3x Prism parallel – התקן זה מכיל שלושה חלקים ישרים שוים ברוחבם.יוצר שני חלקים זהים לדמות המרכזית.ניתן לקבוע את זוית הדמויות.

6x Prism parallel – התקן זה מכיל 6 חלקים ישרים.אחד ברוחב חצי מהפילטר וחמישה נוספים, צרים, בחצי הפילטר השני.החלק הראשון נראה במלואו וחמשת האחרים מעבירים חלק מגובה הדמות.הדימוי הסופי נראה מתמוסס אל תוך הרקע.ניתן לקבוע את זווית הדמות.

3x Color Prism – מפיק את אותו הדימוי כמו 3x prism ומוסיף צבע מדורג.

6x Color Prism – מפיק אותו הדימוי כמו 6x prism ומוסיף צבע.כל הצבעים מתמזגים בדימוי המרכזי.


מאת: יוסי צ'צ'קס




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוסי צ'צ'קס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]