חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלונות באילת - גם לילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ציוד להכנת יין איך עושים יין מה צריך להכנת יין כיצד מכינים יין

נושא המאמר: ציוד להכנת יין חלק א | מדריך להכנת יין | מתכוננים לבציר הבא | שלב התכנון | הכנת יין (תקציר)
מאת: זכות ישראל   שמור מאמר למועדפים

במאמר זה נסקור בקצרה את הציוד העיקרי שישמש אותנו להכנת היין. זהו החלק הראשון במאמר מתוך שני חלקים. ניקח את 10 שלבי הכנת היין (שעברנו עליהם במאמרים הקודמים) ונתאר את הציוד הנדרש לכל שלב (בד"כ מסודר לפי עלות מהזול ליקר):  תכנון והכנה – שלב התכנון הראשוני לא דורש יותר מכלי כתיבה ודפים. לאחר מכן, כדאי להעלות הכל על המחשב (וורד/אקסל) ולהדפיס הכל בצורה מסודרת. לדוגמא: דפי קליטת ענבים, רישום תנועות, פורמט מדבקות ועוד – כך שכדאי להצטייד מראש בדפי A4 ודפי מדבקות (ניתן לרכוש בכל חנות למכשרי כתיבה).  בחירת הענבים – כדאי לבדוק מראש את הענבים שבכוונתנו לרכוש. בכל מקרה, גם אם אין באפשרותנו לבדוק את הענבים לפני הרכישה, נערוך את הבדיקות לאחר מכן - בשלב המעיכה וההפרדה ולאורך התסיסה הכהלית, ולכן כדאי לדאוג לציוד מבעוד מועד. הציוד המומלץ לצורך הבדיקות: רמת הסוכר בענבים (עוזר גם להעריך את רמת האלכוהול) ניתן לבדוק ע"י אחד מהבאים: 1. מקל לבדיקת רמת הסוכר. 2. הידרומטר ( .(Hydrometer 3. מודד רמת סוכר אלקטרוני. חומציות הענב (שתי הבדיקות העיקריות הם PH ו TA) ניתן לבדוק ע"י אחד מהבאים: מדידת PH (ריכוז החומציות ביין): 1. מקל לבדיקת PH. 2. מד חומציות (Ph Meter). ערכות בדיקת חומציות TA (רמת כלל החומצות ביין): 1. שפורפרת בדיקת TA. 2. ערכת מעבדה לבדיקת TA. הערה כללית: ישנם גם בודקים לחומצות נוספות בענב אך בד"כ חומצות אלו נבדקות רק ביקבים תעשייתיים. טמפרטורת הענב (חשוב מאוד לשלב הבדיקות הראשוניות ולאורך כל תהליכי התסיסות) ניתן לבדוק ע"י אחד מהבאים: 1. מד-חום ידני. 2. מד-חום אלקטרוני. 3. חיישני חום. הערה כללית: יש גם מדבקת טמפרטורה שאפשר לשים על מיכל התסיסה והיא מציגה את הטמפרטורה לפי מד צבעים. אני מציין את המדבקה אבל לא כל כך ממליץ כיוון שהיא אינה עמידה ולרוב גם אינה מצביעה על הטמפרטורה המדוייקת. הערה כללית לנושא הבדיקות: ישנם מכשירים מיוחדים שבודקים את הכל ביחד (טמפרטורה, PH, TA, סוכר וכו'). קשה להשיג בארץ ומאוד יקר (אלפי דולרים). מעיכה והפרדה – בשלב זה יש להפריד את הענבים מהגבעולים (שזורות) ו"לפצוע" אותם קלות כדי שהמיץ יצא מהענב. את העיסה שמתקבלת יש לאחסן במיכל קיבול יעודי כלשהו לצורך שלב התסיסה הכהלית. כמויות קטנות (עד מאה ק"ג): מעבד מזון ביתי –מפרידים ידנית את הענבים מהשזורות ןמרסקים אותם במעבד מזון לשניות בודדות במהירות הנמוכה ביותר. המטרה היא לא לטחון את הענבים אלא "לפצוע" אותם קלות בלבד. כמויות בינוניות ומעלה (מעל 100 ק"ג): קראשר/"מועך מפריד" (crusher) – מכונה אשר מפרידה את הענבים מהשזורות ו"פוצעת" אותם. התהליך הוא יחסית פשוט: זורקים את הענבים אל תוך המכונה - מצד אחד היא מוציאה את הענבים ה"פצועים" (עיסה הנקראת "תירוש") ומצד שני היא זורקת את השזורות. ניתן לרכוש קראשר ידני או חשמלי. את התירוש (העיסה שיוצאת מהענבים המעוכים) יש להעביר למיכלי תסיסה ייעודיים (פלסטיק/נירוסטה). בציוד זה נדון במסגרת הציוד הנדרש לשלב התסיסה הכהלית. המשך רשימת הציוד להכנת יין בחלק ב'. למאמר בהרחבה עם הסברים, טיפים והערות נוספות:

www.winemaking.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זכות ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]