חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב מטבחים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חיפה שיווק מיתוג ערים מנהיגות דימוי עירוני

נושא המאמר: מיתוג ערים כשאלת מנהיגות
מאת: יריב שגיא   שמור מאמר למועדפים

רשות הרבים

פרצופה של חיפה ? שאלה של מנהיגות עירונית / יריב שגיא

מהו המיתוג של חיפה ? בעבר היה ידוע שחיפה היא "עיר הפועלים", "עיר תעשייה" ומרכז כלכלי חשוב בהוויה הלאומית. העבר הזה יכול להיחשב כרחוק מאוד מבחינת החשיבות התעשייתית הנוכחית של העיר וקרוב מאוד מבחינת אלה החושבים על חיפה במושגים של זיהום אוויר ומקומות עבודה.
אותו אפקט יוצר גם מיתוג "העיר האדומה". אותה הילה פוליטית שירתה את חיפה לאורך העשורים הראשונים של המדינה. הייתה אפילו יראה מדברי הפוליטיקאים המקומיים ולכל היה ידוע שההסתדרות נולדה כאן וכאן גם בסיסה האידיאולוגי והאנושי, בין המכולות בנמל לצינורות האין-סופיים של מפעלי הפטרוכימיה והמתכת. גם המיתוג הזה סייע לחיפה בעבר הרחוק ופגע בה משנות השבעים ואילך עת שהמותג המפא"יניקי היה גם ביטוי ודוגמא לסיאוב ופוליטיקה ישנה.

ניתן לומר שמאז ועד היום לא היו מותגים אחרים אשר נשאו את חיפה למחוזות ושיאים חדשים. ניתן להזכיר את מסע השיווק "האגרסיבי" שיזמה חברת בנייה פרטית בחיפה לפני כ-15 שנה ואשר כותרתו הייתה "חיפה עדיפה". אין צורך להזכיר את סתירות הלחי שספג מסע השיווק הזה כשהתברר שחיפה גם עדיפה בתחלואת סרטן והגירה שלילית. המיתוגים שבאו אחר כך היו כבר הרבה פחות מקוריים וסוחפים, וגרוע מכל, הם היו פשוט אנונימיים. די אם נציין את הניסיון למתג את חיפה כעיר תיירות, ומאוחר יותר סביב הקהל הסטודנטיאלי, תעשיות ההיי-טק וחופי הים. כל אלה כשלו כשלון חרוץ בגלל שתי סיבות האחת משנית והאחרת מרכזית.

הסיבה המשנית הייתה על שום שהם לא היו ייחודיים ובעיקר הם לא שיקפו את המציאות. חיפה כבר שנים רבות איננה אזור היי-טק מוביל. מת"ם הוא אמנם הפארק ראשון והגדול מכולם אבל הבכורה כבר נדדה מזמן לכיוון המרכז ואזורי הפיתוח הסמוכים למטרופולין המפרץ. פארק מדעי החיים אינו מתרומם עדיין וגם אזורי התעשייה הצפויים בצ'ק-פסוט ובחוצות המפרץ לא נראים באופק. סטודנטים ? ממתי העתקת סטודנטים ממקום אחד למקום אחר בעיר הועילה ? האם מעונות הסטודנטים ברוממה עשו את זה ? או אולי המעונות ברחוב אלנבי ? אולי הסטודנטים מויצ"ו ? בוודאי שלו. סטודנטים הם אמנם כוח בלתי רגיל אבל העתקת המיטות שלהם מגדר הטכניון לגדר הנמל או כל מקום אחר אינה מקדמת התפתחות עירונית (אבל על כך בכתבה אחרת). ד"א מספר הסטודנטים הגדול ביותר אינו נמצא בחיפה, התואר שייך לעיר גדולה אחרת שבה יש גם נטייה מוזרה של סטודנטים לגור בעיר ולא רק לבוא וללמוד בה. מיתוג תיירותי ? נכון, יש את הבהאים וזה גם מה שרוב התיירים שבאים לעיר חושבים, עד כמה הם טועים כתיירים ? ואיך נמנעים מהמיתוג השלילי שהופך דווקא למציאותי ורלוונטי יותר ויותר - "פריפריה" ?

הסיבה המרכזית לכישלון המותגים בכלל וניעדר בלימת שחיקת העיר בפרט היא בעיית המנהיגות. את המותגים הוותיקים לא הוביל מסע יחסי ציבור או תהליך שיווקי מתוחכם. המותגים הללו עברו מפה לאוזן ללא שימוש בסמלילים (לוגואים) מתוחכמים או מסרים מבריקים. המותגים הללו נבנו לאורך תקופות משמעותיות תוך שהם נוגעים בעת ובעונה אחת גם בשכל וגם ברגש. הסמליל היה דמותו של המנהיג. חיפה הייתה אדומה בגלל אבא חושי ולא להפך. חיפה הייתה עיר פועלים בגלל ההסתדרות ולא להפך. המנהיג צריך להוביל את העיר, ליישם את האמונות שלו במדיניות, בתקציבים ובאומץ. המותג עצמו והשיווק הם רק הכרח לוואי אשר נסמכים על ומלווים את המסרים והמעשים של המנהיג. לא לחינם פונות חברות שיווק ומיתוג הערים ומצביעות קודם כל על האחראי – ראש העיר.

אני יכול להמשיך ולהכביר בדוגמאות על ראשי ערים שהיו מותגים בפני עצמם, כמו שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב, טדי קולק בירושלים ואחרים אבל אני מבקש לסובב את המבט אל תוך הבית שלנו – אל חיפה. מהו המותג שמוביל את חיפה היום ? האם יונה יהב ? האם חברי המועצה ? תיירות ? סטודנטים ? היי-טק ? פריפריה ?

מהו הדימוי של העיר חיפה ? פועלים ? איכות סביבה ? תיירות ? צעירה ? זקנה ? חוף ים ? לאן אנחנו הולכים מכאן ?

לחיפה יש את הדימוי המתאים לה ביותר. דימוי שום כלום. לחיפה יש את כל הדימויים ואף לא אחד. לחיפה יש את כל המיתוגים ואפילו לא אחד. איך הגענו למצב הזה ? התשובה על כך פשוטה מאוד. שחיקה של עיר פוגעת לא רק בכלכלה, במבנה החברתי ובתרבות, היא גם פוגעת בהנהגה. ואני לא מבקש להטיל דופי באיש זה או אחר אבל מצד שני אני באמת מחפש את ההנהגה של העיר. מיהי האישיות או הקבוצה המובילים את העיר לאורך זמן ? המשפיעים על דימוייה ועל המיתוג שלה ? אותם גורמים שלא מסתכלים רק על קצה הקדנציה אלא על תקופות ארוכות המייצרות מישנה סדורה היוצרת דינאמיקה של הסכמה והנהגה ?


יריב שגיא
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יריב שגיא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]