חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בד המשי ב- חולצות מודפסות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טבע אנושות אדם משבר

נושא המאמר: חוק הטבע-חוק אחד לאנושות
מאת: קבלה לעם   שמור מאמר למועדפים

כשאנו חוקרים את הטבע, אנו מגלים עובדות ותופעות מעניינות מאד. אנו מבינים כי החברה האנושית צריכה להיות מאורגנת ולתפקד כמו התאים בגוף האדם. כל תא בגוף, למרות שהוא אגואיסטי מטבעו, מוותר על תועלת עצמו ופועל למען מטרת הגוף הכללי. בצורת עבודה הדדית זו, זוכה כל תא לחיים, ולא זו בלבד, אלא לחיי הגוף כולו. לעומת זאת, כל תא שלא יתמסר לשירות הגוף, יינתק את עצמו מהגוף וימות

חוק אחד לאנושות
73 שנה אחרי ניסיונם של הנאצים להגביל את חופש הביטוי בכיכר בבלפלאץ שואל אלדד בק, כתב "ידיעות אחרונות" בברלין את הרב ד"ר מיכאל לייטמן מה לדעתו הפתרון למשבר העולמי
אלדד בק: הרב לייטמן, מה מביא אותך להשתתף במפגש כזה לצידם של משתתפים רבים כל כך?

הרב לייטמן: העולם שלנו מתקדם כעת לתקופה מיוחדת מאוד שלא הייתה כמותה בהיסטוריה. כולנו מרגישים שאנו חיים בתוך כפר קטן וקשורים זה לזה. לכן, כתוצאה מכל הרע שמתגלה כיום בעולם, מפגש כזה הוא צו השעה. מצד אחד אנו מגלים כי אנו קשורים זה לזה, משפיעים זה על זה ו תלויים זה בזה בכל דבר: בכלכלה, במדע, בתרבות, בחינוך, בכספים, בביטחון הכללי, בכל תחום שהוא. ומהצד שני, האגו האנושי התפתח עד כדי כך שאנו שונאים זה את זה. שנאה זו מתגלה במיוחד בזמננו. האדם אינו סובל את עצמו והדבר מוביל לדיכאון שהופך למגפה מספר 1 בעולם, הוא גם אינו מסוגל לסבול את האנשים שלידו ולכן אחוזי הגירושין מרקיעי שחקים בימינו. אנו חיים בחוסר סיפוק וכל הזמן מחפשים אחר משהו בלתי מושג. העולם מיואש ומסתבך בסמים ובטרור. כל הבעיות האלה הן תוצאה משני כוחות מנוגדים הפועלים במציאות: מצד אחד מתגלה הכוח שקושר את כל העולם יחד, ומצד שני מתגלה הכוח הדוחה, שמשליך כל אחד מאיתנו לפינה שלו. בימינו, הניגוד בין שני הכוחות האלה מגיע לשיאו. בזמן הקרוב הניגוד ביניהם עוד ילך ויגדל, עד שלא תהיה לנו ברירה אלא למצוא לו פיתרון.

מפגשים כמו המפגש הזה בברלין, מתאפיינים בחיפוש אחר תשובות בתקווה למצוא פתרון כלשהו... בשנה האחרונה השתתפתי כנציג ארגון האר"י ותנועת "בני ברוך" במפגשים דומים לזה בטוקיו, בארוֹסָה, בדיסלדורף, בטורונטו ובצ'ילה. לפנינו עוד עומדים מפגשים נוספים. אני מוצא שהשתתפות במפגשים האלה חיובית. לאט לאט, אנשים מתחילים להבין את הפיתרון שמציגה להם חכמת הקבלה. הפיתרון הוא מדעי. אנו מסבירים כי בחברה האנושית פועלים חוקי הטבע, חוקים מדויקים כמו חוקי הפיסיקה והכימיה, אך אנו לא מכירים אותם. איננו מודעים להם וכיוון שכך, נמשיך לטעות, כפי שטעינו במשך כל התפתחותנו לאורך ההיסטוריה.

מזה אלפי שנים מנסה האנושות להשיג משהו טוב, מגלה כי הטוב אינו כזה, וממשיכה הלאה. אלא שעתה אנו מגיעים למצב שבו לראשונה האנושות חייבת להבין את החוק הכללי של הפועל על החברה האנושית. היא חייבת להבין כיצד עליה לתפקד ואיך להיראות.

אלדד בק: האם החוק הוא חוק אחיד לכל בני האדם?

הרב לייטמן: זהו חוק הטבע. המדע מגלה שבכל רמות החיים, בדומם בצומח ובחי, יש חוקיות שפועלת. בדומה לכך גם בחברה האנושית, במה שנקרא דרגת ה"מדבֶּר", קיים חוק הנקרא חוק הטבע. אלא שאיננו מכירים אותו. למרות זאת הוא קיים.

כשאנו חוקרים את הטבע, אנו מגלים עובדות ותופעות מעניינות מאד. אנו מבינים כי החברה האנושית צריכה להיות מאורגנת ולתפקד כמו התאים בגוף האדם. כל תא בגוף, למרות שהוא אגואיסטי מטבעו, מוותר על תועלת עצמו ופועל למען מטרת הגוף הכללי. בצורת עבודה הדדית זו, זוכה כל תא לחיים, ולא זו בלבד, אלא לחיי הגוף כולו. לעומת זאת, כל תא שלא יתמסר לשירות הגוף, יינתק את עצמו מהגוף וימות.

אלדד בק: כלומר אינך מאבחן את המחלה שעליה אתה מדבר בקרב קבוצה מסוימת באוכלוסייה, לדבריך היא נפוצה בכל העולם.

הרב לייטמן: בכל העולם. במובן הזה לא חשוב לאיזה לאום אתה שייך, לאיזו דת, או לאיזו תרבות, העניין נוגע לכולנו. כל העולם חולה במחלה אחת. אנו חייבים להתחיל להפנים כי עלינו לוותר על האגו כדי לקיים את חוק הטבע של החברה האנושית.

ההתנהגות החברתית האגואיסטית שלנו משפיעה לא רק על החברה האנושית אלא גם על איכות הסביבה, על האקולוגיה.

אלדד בק: כיצד כל ההסבר הזה שמתייחס למצבו הקשה של העולם כולו, קשור דווקא אלינו, לישראל?

הרב לייטמן: הקשר פשוט. השיטה לתיקון העולם, החכמה שעליה דיברנו, נמצאת אצלנו. זוהי חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה מתארת כיצד כל בני האנוש קשורים זה לזה וליתר חלקי הטבע וכיצד עלינו לארגן את החיים בהרמוניה.

בסופו של דבר, הפיתרון נמצא אצל עם ישראל. אם נפעל לשם התפשטות חכמת הקבלה, נשנה את העולם לטובה.

אלדד בק: איך אתה מרגיש להשתתף בדיון הזה, בברלין עיר עם עבר לא פשוט, במקום שבו הנאצים שרפו ספרים, זה לא בעייתי מבחינתך?

הרב לייטמן: אם יש לי מה לומר, ולעזור במשהו להצלת עם ישראל והאנושות, אני מרגיש שאני מחויב לעשות זאת.

הדוגמה שלי היא מורי, הרב יהודה אשלג, בעל הסולם, מחבר פירוש "הסולם" לספר הזוהר. בשנות הארבעים של המאה שעברה הוא הוציא לאור את עיתון "האמה" ובו הסביר והזהיר על השואה שמתקרבת. איש לא שמע לאזהרותיו.

לכן אם יש לי הזדמנות להשפיע, מי אני שלא אממש אותה. איני טוען כמובן כי אני בא לשנות את ההיסטוריה, אבל בעל הסולם הוא דוגמה בעבורי, וכך אני חייב לעשות. כמוהו, גם אנו מוציאים בימים אלה את העיתון "קבלה לעם".

אלדד בק: אם כך, יש עדיין סיכוי להציל את העולם?

הרב לייטמן: הכול תלוי בנו ועד כמה שנרצה בשינוי. בעזרת חכמת הקבלה אנו יכולים להביא את כל העולם למצב של רווחה, שלמות ושמחה. לפי תכנית הבריאה, נוכל לבצע זאת רק על ידי הפצת חכמת הקבלה. רק כך אנו יכולים לחסוך את המכות ולקרב את הגאולה הכללית.

לאתר קבלה לעם:חוק אחד לאנושות
http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epopup/558

'www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה לעם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]